Honda Crossrunner: kézközelben a mindenes

Honda Crossrunner: kézközelben a mindenes

              - Címkék |Kiemelt cikk

Közzétették az európai forgalmazás dátumát és a listaárakat a Honda képviselői: az új sokcélú nyolcszázas valamivel a hétötvenes nakedek feletti kezdőáron indítja karrierjét.

Vajon jó koncepció a Crossrunner? Csak divatcikk a maszkírozott VFR800F, vagy a hétköznapokban is működik a Honda újdonsága? A 9075 fontos listaár mindenesetre jól hangzik

A Honda VFR-ben régóta dolgozó nyolcszázas, V4-es blokk remek konstrukció – kár lett volna nyugdíjba küldeni. Így gondolták ezt japánban is, és megalkották a Crossrunnert, a Yamaha TDM modelljét idéző „mindenest”, melyet a jól ismert erőforrás fog hajtani.

Ahogy az autóiparban egyre népszerűbbek a megfizethető, többcélú járművek, úgy a kétkerekűek fejlődése is lassan ebbe az irányba mozdul. A kompromisszummentes sportgépek, és a látványos, de kevéssé praktikus cruiserek mellett egyre nagyobb az igény az univerzális motorokra. Ezt a gondolatmenetet követte a Honda is, amikor megalkotta a Crossrunnert, mely elegendő erővel és technikai csemegével rendelkezik ahhoz, hogy valóban élvezetes motorozást nyújtson – akár két személlyel is.

Csak az ultravékony modell mellett hat tömzsinek a Crossrunner, valójában egy filigrán gépről van szó

A sportos ős, VFR800-al szinte megegyezik az ülésmagassága, és a szabadmagassága is alig nagyobb, vagyis az endurós külső inkább csak álca, valójában egy kényelmesen vezethető valódi mindenes a VFR800X a Honda kínálatában. Hogy a túramotorosok se panaszkodhassanak, egyenes testtartást biztosító üléspozíció, és több mint háromszáz kilométer megtételére elegendő üzemanyagtank jellemzi a szárnyas márka újdonságát. A gumiabroncsok nem csak az aszfaltos részeken, de földúton is jól boldogulnak, a laza talajon való biztos manőverezést szolgálja a szériában kapható kombinált blokkolásgátló is.

Az átszámolva hárommillió forint alatti végösszeg és a sokcélú felhasználás garancia arra, hogy az idei szezon egyik sikermodellje lesz az öreg V4-es blokkal hajtott mindenes, mely a következő hetekben már elérhető lesz az európai kereskedések kínálatában.