DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszol az R17.hu szakértője, Szabó Roland!
Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Roland egy munkanapon belül jelentkezik a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!
Kedves Roland! A neten találtam egy képet egy pont olyan gumiról mint ami nekem is van a Busán (Michelin Pilot Road 4). Szerintetek van félnivalóm, vagy ezt inkább sérülés okozhatta?
Köszönöm a választ!
VÁLASZSzia! Igen, én is láttam a netet bejáró képeket. Nem ismerjük a részleteket, de az biztos, hogy ilyen csúnya futófelület-leválást ritkán lehet látni, és azok is inkább Diagonál vagy Bias szerkezetű abroncsok szoktak lenni, ez pedig radiális szerkezetű. Hogy mi okozhatta? Szerintem külső behatás eredménye, valami felütötte a hátsó kereket, ami megszakította a futófelületet, és ezután válhatott le, esetleg szakszerűtlen defektjavítást tudok még elképzelni. Ha a defektet okozó sérülés nem egy szúrt lyuk volt, hanem egy apró repedés, amit megjavítottak, akkor az simán tovább szakadhatott és eredményezhette ezt a csúnya futófelület-leválást. Persze, ha ez egy garanciális bejelentés lenne, akkor nem foglalnánk álláspontot addig, amíg tüzetesen be nem vizsgálták az abroncsot. Emellett persze muszáj megemlíteni, hogy ilyen nagy, több tízezres darabszámú gyártási szériánál óhatatlanul előfordulhat egy-egy hibás abroncs, de nálunk a hosszú évek alatt még csak hasonlót sem láttunk – biztos, hogy Magyarországon nem volt példa ilyenre.
