B125: pitbike-ot utcára!

B125: pitbike-ot utcára!

              - Címkék |Kiemelt cikk

Sziasztok! Azon gondolkozok mostanában, hogy a szaladgálós öreg Simsont lecserélem egy pitbike-ra.

.

Mivel városban szeretném használni, érdekelne, hogy milyen módon oldható ez meg, illetve milyen büntetésekre számíthatok. Természetesen világítással és megfelelő fékekkel szerelném fel a motort. Egy 125 ccm-es, 4T kismoci szerintem ideális lenne városba, még rendszámoztatnám is, ha lehet. Lehet? Ha nem rendszámoztatom, csak adás-vételit írok róla, persze úgy, hogy abban 50ccm szerepeljen, akkor mondhatom, hogy jóhiszemű vásárló vagyok, és nem pedig szerelő, hogy tudjam, hogy mekkora hengerűrtartalmú? Mindenféle megoldás érdekel! Üdv: Máté

pitbike

Szia Máté,

sajnos ezer sebből vérzik az elgondolás… A Pitbike-ok többsége (vagyis az itthon elérhető vasak szinte mindegyike) sportcélokra készült, nincs típusengedélye, ami alapján vizsgáztatni lehetne. Mivel feltűnő jelenség, gyakran kiszúrják majd a rend őrei is a forgalomban, vagyis számíthatsz rá, hogy sokat állsz az út szélén, a hamis adásvételit lobogtatva… Ez utóbbi egyébként (az okirat hamisítás) bűncselekmény, ráadásul jövőre a segédmotorkerékpárokat – és az annak hazudott 125ösöket – is rendszámozni kell, vagyis le fog bukni a vas így is, úgy is.

Egyébként pedig szívemből szóltál, hiszen a kátyús, hepehupás városi utakra és a hétvégi földutas csapatásokra valóban egy ilyen kis öszvér lenne a legjobb és legolcsóbb alternatíva – igazán kár, hogy gyakorlatilag megvalósíthatatlan.